سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله مدنی در جمع کارمندان مرکز خدمات

حوزه/عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات با بیان اینکه ثمره معرفت الله ترس از خداوند است، گفت: ما خداوند را نمی‌شناسیم که این‌گونه شجاعانه در برابر خداوند گناه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مدنی در جمع کارمندان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه انسان‌ها به دو گروه انسان‌های شجاع و خائف تقسیم می‌شوند، گفت:  یک عده انسان‌ها شجاع و بی باکند و در حوادث در مقابل اشخاص و مسائل متزلزل نمی‌شوند و یک عده هم در مقابل حوادث و اشخاص به لرزه می‌افتند.

وی با بیان اینکه با مراجعه به انسان‌های برجسته درمی‌یابیم که آنها این دو خصوصیت را در اوج خود جمع کرده‌اند، عنوان کرد: با اینکه در زندگی انسان‌های برجسته صحنه‌هایی می‌بینیم که دارای روحیه قدرت، قوت، شجاعت و ایستادگی هستند؛ در صحنه‌هایی انها را می‌بینیم که همان انسان شجاع در نهایت ترس و لرز قرار دارد.

عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات با اشاره به اینکه نمونه بارز انسان برجسته‌ای که این دو صفت را در کنار هم داشت امام علی(ع) است، ابراز داشت: صحنه‌هایی در زندگی امام علی(ع) وجود دارد که انسان را متحیر می‌کند؛ امیرالمؤمنین(ع) در اوج قله شجاعت بود امام همین انسان شجاع شب‌ها ناله‌ای چشمگیر داشت و چنان می‌لرزید که از این گریه و ناله بر زمین می‌افتاد.

وی بیان کرد: امام علی(ع) با آن درجه و مرتبه در برابر خداوند خائف است و بر خود می‌لرزند ولی ما انسان‌ها گاهی در برابر گناه شجاع هستیم درحالی‌که خداوند شاهد و ناظر بر اعمال ما است.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با اشاره به آیه «إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاء» گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید از خدا می‌ترسد آنکه عالم است پس نتیجه می‌گیریم اگر نمی‌ترسیم جاهل هستیم.

وی با بیان اینکه ثمره معرفت الله ترس از خداوند است، افزود: ما خداوند را نمی‌شناسیم که این‌گونه شجاعانه در برابر خداوند گناه می‌کنیم.

عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات گفت: اگر می‌خواهیم بفهمیم خداوند را چقدر می‌شناسیم باید ببینیم وقتی غیبت می‌شود چه حالی داریم؛ از یک پلیس چقدر می‌ترسیم و از خداوند چقدر می‌ترسیم.

وی با بیان اینکه ترس سه منشأ دارد، عنوان کرد: گاهی ریشه ترس جهالت است و چون آدم جاهل است می‌ترسد و گاهی ریشه آن ضعف نفس است و سومین ریشه ترس علم و فهم است.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی گفت: اگر انسان می‌فهمید که در چه محضری قرار دارد و در پیشگاه چه کسی هست ترس وجود او را فرا می‌گرفت.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha